szinjatszo_budan_dramacsoport
szinjatszo_budan_dramacsoport

Játék, színház, fantázia

Drámafoglalkozások gyerekeknek

A foglalkozások középpontjában a játék, a közös alkotás és a közösségépítés áll. A különböző korosztályokat számukra megfelelő játékokkal, témákkal, történetekkel kínálom meg. Ezekről játszunk, beszélgetünk, és ha készen áll rá a csoport, előadást is készítünk. A csoportok kis létszámmal (max. 10-12 fő) működnek, hogy megfelelő mértékű egyéni figyelmet tudjak nyújtani.

Hogyan zajlik egy foglalkozás?

Megérkezőkör

Minden alkalom megérkező körrel kezdődik, melyben a résztvevők megoszthatják egymással, hogy vannak, mi fontos történt velük, amióta nem találkoztunk. Ezalatt oldódik bennük a napi feszültség, és közben egymásra hangolódnak.
Tapasztalatom szerint a gyerekeknek – és a felnőtteknek is – nagyon fontos ez az idő, amelyben teljes figyelmet kap az, ami bennük van.

A megérkező kör segíti az önkifejezést és az érzelmek szabad megélését, fejleszti a figyelmet, az empátiát.

Játék

Bemelegítésként különböző kompetenciákat fejlesztő drámajátékokat játszunk. 

A drámajátékok fejlesztik a koncentrációt, a figyelmet, a kreativitást, az önbizalmat, az önkifejezést, az együttműködést, a mozgáskoordinációt.

Jelenetalkotás

A lényegi rész a jelenet- vagy történetalkotás, amikor egy izgalmas mese, történet, tárgy vagy kérdés mentén jeleneteket készítünk, melyeket megmutatunk egymásnak, majd beszélgetünk róluk.

A jelenetalkotás során fejlődik az együttműködésük, önérvényesítésük, önkifejezésük, fantáziájuk, kreativitásuk.

Maguk a történetek és a hozzájuk kapcsolódó fantáziajátékok feszültségoldó, gyógyító hatással bírnak, és általuk erősödik a fiatalok életbátorsága, megküzdési képessége.

Zárás

A foglalkozást a csoport életkorának megfelelő záró rítussal, elköszönéssel fejezzük be.

Mit kínálnak a foglalkozások?

“Ahol egyformák vagyunk, ott erősek leszünk, ahol sokfélék, ott gazdagok.”
(Müller Péter)

elfogadást

Fontos számomra, hogy elfogadó, biztonságos légkört teremtsek, amelyben minden gyerek önmaga lehet, és a saját ritmusa szerint fejlődhet.

Figyelmet

 A tervezés során a gyerekek életkori sajátosságaihoz igazodom, de amikor találkozunk, figyelembe veszem azt is, hogy éppen hogy vannak, mire van szükségük, kell-e egy nagyot mozogni, kiáltani, vagy éppen jól jönne egy pihentető relaxáció, mese.

jelenlét

felszabadultságot

A gyerekek úgy érzik, csak játszanak, jól érzik magukat, és közben fontos fejlődési folyamatok zajlanak bennük. Ennek köszönhetően a gyerekek várják a foglalkozásokat, és feltöltődve mennek haza az alkalmakról.

változás

Közösséget

A fiatalok olyan megtartó közösséghez tartozhatnak, amely otthonos számukra, minőségi együttlétet biztosít, és értéket képvisel. Ennek óriási jelentősége van később, a szülőktől való eltávolodáskor, a kamaszkori elmagányosodás megelőzésében.

fejlődés

Fejlődést

Közben “észrevétlenül” fejlődik a kreativitásuk, az önkifejezésük, az együttműködésük, nő az önbizalmuk, mélyül az önismeretük.

változás

lehetőséget

A foglalkozások hosszú távon abban segítik a gyerekeket, hogy minőségi kapcsolatokat tudjanak kialakítani, és a tanulmányok, valamint  a munka területén is magabiztosabban helytálljanak.

Jelenleg futó csoportok

szinjatszo_drama_gyerekeknek_budapest2

Történetező dráma műhely – két csoportban (4-5. évfolyam és 6-7. évfolyam)

A történetező dráma műhelyben a közösségi játékon túl nagy hangsúlyt kap a történetekkel való munkában a közösségi alkotófolyamat. Az improvizáció különböző formáin keresztül a jelenetalkotásban gyakorolják a gyerekek a közös dramatizálást, és azt, hogyan lehet a saját ötleteiket úgy megvalósítani, hogy megmutatható, befogadói szemmel élvezetes legyen. A tanév második felében potenciálisan előadást készítünk közösen, melyet bemutatunk a gyerekek vendégeinek.
A foglalkozást heti egy alkalommal, 90 percben tartom.

Helyszín: Közép-budai Waldorf Iskola, Budapest, Vadaskerti út 14.
Ára: 20.000 Ft/hó
Időpont: Kis Történetező (4-5. évf.) csütörtök 15:00-16:30,
Nagy Történetező (6-7. évf.) hétfő 16:00-17:30

szinjatszo_drama_gyerekeknek_budapest2

Kilátó – dráma műhely kamaszoknak

(8-9. évfolyam)

A Kilátó műhelyben a közös gondolkodás az alapja a színházi alkotófolyamatnak. Hangsúlyt kap az önismeret és a közösségépítés. A fiatalokat érdeklő témák mentén gondolkodunk, beszélgetünk, alkotunk. Színházi tréningek segítségével gyakoroljuk a színpadi jelenlétet, és keressük a kreatív önkifejezés lehetőségeit.
A foglalkozást heti egy alkalommal, 90 percben tartom.

Helyszín: Közép-budai Waldorf Iskola, Budapest, Vadaskerti út 14.
Ára: 20.000 Ft/hó
Időpont: csütörtök 17:00-18:30

szinjatszo_drama_gyerekeknek_budapest4

Játékidő – drámapedagógiai foglalkozások alsósoknak
(2. évfolyamtól)

Ebben a csoportban a közösségi játék van a középpontban, az együttműködést valamint az önkifejezés különböző formáit élményszerűen, meséken, történeteken keresztül gyakoroljuk. Nagyon fontosnak tartom, hogy a gyerekeknek legyen lehetősége biztonságos keretek között csoportban játszani. Kizökkenni az iskolai hangulatból, együtt mozogni, bohóckodni, kiengedni a felgyülemlett feszültséget, és közben tanulni azt, hogyan lehetünk egymásra figyelve is felszabadultak. Nagyon hiszek a történetek erejében, ezért a foglalkozásokon gyakran különböző népek meséiből is merítek.
A foglalkozást heti egy alkalommal 60 percben tartom.

Helyszín: Közép-budai Waldorf Iskola, Budapest, Vadaskerti út 14.
Ára: 16.000 Ft/hó 
Időpont: hétfő 15:00-16:00

JELENLEG NEM INDUL, DE HA ÉRDEKLŐDSZ ÍRJ NEKEM!