

Játék, színház, fantázia
Drámafoglalkozások gyerekeknek
A foglalkozások középpontjában a játék, a közös alkotás és a közösségépítés áll. A különböző korosztályokat számukra megfelelő játékokkal, témákkal, történetekkel kínálom meg. Ezekről játszunk, beszélgetünk, és ha készen áll rá a csoport, előadást is készítünk. A csoportok kis létszámmal (max. 10-12 fő) működnek, hogy megfelelő mértékű egyéni figyelmet tudjak nyújtani.
Hogyan zajlik egy foglalkozás?
Mit kínálnak a foglalkozások?
“Ahol egyformák vagyunk, ott erősek leszünk, ahol sokfélék, ott gazdagok.”
(Müller Péter)

elfogadást
Fontos számomra, hogy elfogadó, biztonságos légkört teremtsek, amelyben minden gyerek önmaga lehet, és a saját ritmusa szerint fejlődhet.

Figyelmet
A tervezés során a gyerekek életkori sajátosságaihoz igazodom, de amikor találkozunk, figyelembe veszem azt is, hogy éppen hogy vannak, mire van szükségük, kell-e egy nagyot mozogni, kiáltani, vagy éppen jól jönne egy pihentető relaxáció, mese.

felszabadultságot
A gyerekek úgy érzik, csak játszanak, jól érzik magukat, és közben fontos fejlődési folyamatok zajlanak bennük. Ennek köszönhetően a gyerekek várják a foglalkozásokat, és feltöltődve mennek haza az alkalmakról.

Közösséget
A fiatalok olyan megtartó közösséghez tartozhatnak, amely otthonos számukra, minőségi együttlétet biztosít, és értéket képvisel. Ennek óriási jelentősége van később, a szülőktől való eltávolodáskor, a kamaszkori elmagányosodás megelőzésében.

Fejlődést
Közben “észrevétlenül” fejlődik a kreativitásuk, az önkifejezésük, az együttműködésük, nő az önbizalmuk, mélyül az önismeretük.

lehetőséget
A foglalkozások hosszú távon abban segítik a gyerekeket, hogy minőségi kapcsolatokat tudjanak kialakítani, és a tanulmányok, valamint a munka területén is magabiztosabban helytálljanak.
Jelenleg futó csoportok

Történetező dráma műhely – két csoportban (4-5. évfolyam és 6-7. évfolyam)
A történetező dráma műhelyben a közösségi játékon túl nagy hangsúlyt kap a történetekkel való munkában a közösségi alkotófolyamat. Az improvizáció különböző formáin keresztül a jelenetalkotásban gyakorolják a gyerekek a közös dramatizálást, és azt, hogyan lehet a saját ötleteiket úgy megvalósítani, hogy megmutatható, befogadói szemmel élvezetes legyen. A tanév második felében potenciálisan előadást készítünk közösen, melyet bemutatunk a gyerekek vendégeinek.
A foglalkozást heti egy alkalommal, 90 percben tartom.
Helyszín: Közép-budai Waldorf Iskola, Budapest, Vadaskerti út 14.
Ára: 20.000 Ft/hó
Időpont: Kis Történetező (4-5. évf.) csütörtök 15:00-16:30,
Nagy Történetező (6-7. évf.) hétfő 16:00-17:30

Kilátó – dráma műhely kamaszoknak
(8-9. évfolyam)
A Kilátó műhelyben a közös gondolkodás az alapja a színházi alkotófolyamatnak. Hangsúlyt kap az önismeret és a közösségépítés. A fiatalokat érdeklő témák mentén gondolkodunk, beszélgetünk, alkotunk. Színházi tréningek segítségével gyakoroljuk a színpadi jelenlétet, és keressük a kreatív önkifejezés lehetőségeit.
A foglalkozást heti egy alkalommal, 90 percben tartom.
Helyszín: Közép-budai Waldorf Iskola, Budapest, Vadaskerti út 14.
Ára: 20.000 Ft/hó
Időpont: csütörtök 17:00-18:30

Játékidő – drámapedagógiai foglalkozások alsósoknak
(2. évfolyamtól)
Ebben a csoportban a közösségi játék van a középpontban, az együttműködést valamint az önkifejezés különböző formáit élményszerűen, meséken, történeteken keresztül gyakoroljuk. Nagyon fontosnak tartom, hogy a gyerekeknek legyen lehetősége biztonságos keretek között csoportban játszani. Kizökkenni az iskolai hangulatból, együtt mozogni, bohóckodni, kiengedni a felgyülemlett feszültséget, és közben tanulni azt, hogyan lehetünk egymásra figyelve is felszabadultak. Nagyon hiszek a történetek erejében, ezért a foglalkozásokon gyakran különböző népek meséiből is merítek.
A foglalkozást heti egy alkalommal 60 percben tartom.
Helyszín: Közép-budai Waldorf Iskola, Budapest, Vadaskerti út 14.
Ára: 16.000 Ft/hó
Időpont: hétfő 15:00-16:00
JELENLEG NEM INDUL, DE HA ÉRDEKLŐDSZ ÍRJ NEKEM!